Support zoals het hoort!
U kunt van ons verwachten dat wij streven naar excellente kwaliteit en service. Eén manier hiervan is het bieden van hoogwaardige technologie voor het boeken van zendingen, de andere is de persoonlijke benadering bij uw logistieke wensen, vragen en problemen.
Heeft u internationale zendingen?
Binnen de Europese Unie
Binnen de Europese Unie geldt het vrije verkeer van goederen. Dit betekent dat uw zendingen zonder documenten verstuurd kunnen worden (indien de oorsprong van het product zich binnen de EU bevindt).
» Informatie over de Europese Unie en de aangesloten landen
Buiten de Europese Unie
Wanneer u zendingen verstuurt buiten de EU, dient u rekening te houden met eventuele documenten die bij uw zending toegevoegd dienen te worden. Let op! Doe deze begeleidende documentatie niet in de verpakking, voeg dit bij de label.
Wij verzoeken u minimaal 5 originele exemplaren van de factuur toe te voegen bij het label. Voor sommige producten en bestemmingen geldt, dat er specifieke documenten nodig zijn.
» Meer informatie over mogelijke documenten bij de Kamer van Koophandel
Verpakken & Verpakkingen
Het is voor uw belang dat uw producten goed verpakt zijn voordat u de zending gaat versturen naar uw klant. U bent als afzender verantwoordelijk voor een goede verpakking. Om u op weg te helpen treft kunt u gebruik maken van onze Verpakkingsrichtlijnen.
Verboden Goederen & Restricties
Sommige producten zijn onderheven aan restricties en zijn in een aantal gevallen verboden om te verzenden. Kijk bij Verboden Goederen, welke goederen uitgezonderd zijn van verzenden en op welke goederen restricties zitten.
Kijk bij FAQ voor meer informatie en veelgestelde vragen!